11
Листопад 2023року
ділимося досвідом
атестація

Як організовуємо атестацію педагогів за новим положенням

Із вересня по квітень щороку триває атестаційний період. Цього навчального року — за новим положенням. Хоча створення атестаційної комісії, збір документів, визначення кандидатів на атестацію, проведення засідання атестаційної комісії — справа звична, однак керівнику закладу необхідно дотримати нових атестаційних правил. Директор дитсадка з Волині розказала не лише, як вони з цим впоралися, а й поділилася прикладами документів

Ірина Леус , директор закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 8 «Казка» міста Ковеля, Волинська обл.

До початку нового навчального року на засіданні педагогічної ради вивчили норми нового Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН від 09.09.2022 № 805 (далі — Положення про атестацію). А щоб розібратися з усіма «темними місцями» документа, переглянули «Ранкову каву від «Практики управління дошкільним закладом»» на тему «Як застосувати у дитсадку нове Положення про атестацію і не помилитися» на seminar.expertus.com.ua.

Відтак обговорили з колегами дії, які крок за кроком маємо реалізувати під час атестаційного періоду. Поділюся, які сім кроків виз­начили.

Це навігатор статтею

Оберіть крок, що цікавить

Крок 1. Створили атестаційну комісію Крок 5. Визначили повноваження
Крок 2. Склали графік проведення засідань атестаційної комісії Крок 6. Оновили стенд з атестації
Крок 3. Провели перше засідання атестаційної комісії Крок 7. Визначили порядок документообігу
 Крок 4. Розробили заходи з проведення атестаційної комісії

Крок 1. Створили атестаційну комісію

У нашому закладі працює більше 15 педагогів, тож мали всі підстави створити в закладі атестаційну комісію, що й зробили до 20 вересня. Її склад затвердили наказом.

До складу атестаційної комісії залучили сім осіб: вихователів, вихователя-методиста, музичного керівника та практичного психолога. Головою комісії визначили директора закладу.

Запам’ятали норму, що, якщо голова атестаційної комісії буде відсутній, атестаційна комісія має обрати головою іншого члена атестаційної комісії, крім її секретаря.

Дотримали норми пункту 2 розділу ІІ Положення про атестацію, у якому визначено, що до роботи атестаційної комісії залучають представників первинних або територіальних профспілкових організацій (до 2 осіб за згодою) із правом голосу. У нашому закладі профспілки немає, натомість функціонує Рада трудового колективу. Тому до складу атестаційної комісії включили її представника.

Крок 2. Склали графік проведення засідань атестаційної комісії

Проаналізувавши норми Положення про атестацію, вирішили, що будемо проводити три засідання атестаційної комісії. За потреби організовуватимемо додаткові засідання (див. Додаток 1).

Атестаційна комісія затверджує окремий список педагогічних працівників, які підлягають позачерговій атестації, визначає строки проведення їхньої атестації, подання ними документів та в разі потреби може внести зміни до графіка своїх засідань. Для проведення позачергової атестації до 20 грудня до атестаційної комісії педагоги мають право подати заяву.
1

Крок 3. Провели перше засідання атестаційної комісії

До 1 жовтня провели перше засідання атестаційної комісії. На засіданні склали й затвердили список педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації в наступному календарному році, строки проведення їхньої атестації та графік проведення засідань атестаційної комісії.

Атестаційна комісія визначила строк та адресу електронної пошти, на яку педагогічні працівники можуть подавати документи, що, на їхню думку, свідчать про педагогічну майстерність та/або професійні досягнення.

Крок 4. Розробили заходи з проведення атестаційної комісії

Атестаційна комісія визначила такі основні заходи:

  • скласти й затвердити списки педагогів, які підлягають атестації;
  • оформити документи;
  • повідомити працівників.

Для зручності заходи виклали в таблиці із зазначенням змісту роботи, терміну виконання і відповідальних осіб (див. Додаток 2). Затвердили протоколом атестаційної комісії.

Приклади цих документів у ворд

скачайте у кінці статті

Крок 5. Визначили повноваження

Керівник закладу та атестаційна комісія взаємодіють у процесі атестації. Члени атестаційної комісії мають чітко розуміти: хто, що й коли робить. Тому, щоб полегшити роботу й не порушувати строків виконання повноважень, визначених Положенням про атестацію, описали повноваження голови, членів і секретаря атестаційної комісії, а також педагога, який атестується. Для зручності зробили це в таблиці.

Крок 6. Оновили стенд з атестації

Обов’язковий атрибут атестації — інформаційний стенд. Оформили його на початку навчального року й поступово поповнюємо матеріалами та змінюємо інформацію. Наша мета — максимально відображати перебіг атестації та її результати.

На стенді розмістили:

  • наказ директора про створення атестаційної комісії;
  • список педагогів, які атестуються;
  • витяги з Положення про атестацію;
  • повноваження атестаційної комісії закладу.

Прикріпили й зразки документів: бланки заяви на позачергову атестацію та атестаційного листка. Також розмістили Перелік кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників, затверджений постановою КМУ від 23.12.2015 № 1109.

Не забули і про перспективний план проходження атестації та перспективний план підвищення кваліфікації.

Крок 7. Визначили порядок документообігу

1

Педагог, який атестується, може подати до атестаційної комісії документи в паперовій або електронній формі (формат PDF, кожен документ в окремому файлі), надіславши їх на визначену електронну пошту. Обов’язково отримує від секретаря атестаційної комісії підтвердження про отримання документів. Секретар атестаційної комісії має ці документи зареєструвати.

Атестаційна комісія може запросити педагога на своє засідання, якщо виникнуть до нього запитання, зокрема пов’язані з документами, які він подав.

Я як голова атестаційної комісії підпишу запрошення на засідання атестаційної комісії. Не пізніше п’яти робочих днів до дня проведення засідання секретар атестаційної комісії вручить їх педагогам під підпис або надішле скан-копії на електронну пошту.

Засідання атестаційної комісії оформлюватимемо протоколом за формою, наведеною в додатку 2 до Положення про атестацію.

Атестаційні листи оформлятимемо у двох примірниках, їх підпишуть голова атестаційної комісії та секретар. Перший примірник атестаційного листа впродовж трьох робочих днів з дати ухвалення відповідного рішення атестаційної комісії видамо педагогам під підпис та/або надішлемо скан-копії на їхню електронну пошту (з підтвердження отримання), другий — додамо до їхніх особових справ.

Педагог може особисто отримати свій примірник атестаційного листа під підпис у секретаря атестаційної комісії або написати заяву, тоді секретар відправить оригінал атестаційного листа поштою з повідомленням про вручення.

Атестаційні листи та копії документів про підвищення кваліфікації педагогів зберігатимемо в їхніх особових справах.

За результатами атестації видам наказ. Ознайомлю з ним педагогів упродовж трьох робочих днів із дати його видання під підпис. Відтак подам наказ до бухгалтерії закладу освіти (чи до централізованої бухгалтерії, що здійснює бухгалтерський облік закладу освіти), щоб нарахувала педагогам заробітну плату та провела перерахунок.

Матеріали для скачування: