Як організовувати освітній процес
Розвиток особистості дитини був і залишається пріоритетним напрямом освітньої роботи у закладі дошкільної освіти.
У Методичних рекомендаціях до Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти), що у додатку до листа МОН від 16.03.2021 № 1/9-148, зазначено, що компетентності формуються у просторі освітніх напрямів роботи закладу через організацію педагогом базових (основних) видів діяльності, які збагачують досвід дитини, та реалізуються як особистісне надбання дитини (результат розвитку) за підтримки батьків в умовах сімейного виховання. Так, ланцюжок взаємопов’язаних понять між очікуванням і результатом освіти можна представити завдяки таким феноменам:
Отримання результату дошкільної освіти (компетентності дитини) — це відповідь на запитання, як ми реалізуємо цінності та завдання дошкільної освіти, як спілкуємося, граємо з дитиною, підтримуємо розвиток її здібностей.
Про те, як формувати особистісну компетентність дитини, читайте у статті Тамари Піроженко, Ольги Байєр «Як формувати особистісну компетентність дитини». Про те, як плекати дошкільника, дізнайтеся з пам’ятки «Плекаємо особистість дошкільника» та скачайте її за потреби.
Плекаємо особистість дошкільника
Зразковий заклад освіти організовує освітній процес так, щоб досягти якості. Педагоги такого закладу не женуться за модними тенденціями, сенсаційними результатами роботи. Трапляється, що «зелене світло» отримують сумнівні ідеї, концепції, методи та засоби впливу на особистість дитини, моделі організації її життєдіяльності. Зазвичай вони науково не обґрунтовані та не апробовані практикою дошкільної освіти. Найоптимальнішим підходом у цій ситуації педагоги зразкового закладу освіти вважають той, що забезпечує раціональне поєднання традиційних та інноваційних методик і технологій реалізації змісту освіти і ґрунтується на свідомому виборі їх педагогами. Вони спираються на навчальну літературу, розроблену на основі цих методик і технологій (програми, навчально-методичні й методичні посібники, хрестоматії, робочі зошити, альбоми та інші види навчальних видань, які пройшли науково-методичну експертизу.
Радимо ознайомитися з порадами «Як впливати на поведінку дитини розумно і здорово».
Також запропонуйте батькам такі матеріали:
- «Перевірте розвиток своєї дитини» — таблиця для оцінки розвитку дітей до трьох років «Червоні прапорці»;
- «Гра не тільки для забави» — розвивальні ігри для дітей від народження до трьох років.
Скачайте пам’ятку «Правила взаємодії з дитиною» та роздайте її батькам.
Дорослому, який взявся допомогти дитині набувати ціннісних орієнтацій, стане у пригоді навчальний посібник «Компас у світі ціннісних орієнтацій дошкільника» / Т. О. Піроженко, С. О. Ладивір, Л. І. Соловйова та ін. — Київ : Видавничий дім «Слово», 2016. — 56 с.
- Плекаємо особистість дошкільника 3.05 МБ