Які принципи діяльності

Створення безпечного, комфортного, розвивального освітнього середовища — один з основних принципів діяльності зразкового закладу освіти.

У статті 6 Закону України «Про дошкільну освіту» визначено ще такі:

  • забезпечення рівності умов для реалізації задатків, нахилів, здібностей, обдарувань, різнобічного розвитку кожної дитини;
  • єдність розвитку, виховання, навчання і оздоровлення дітей;
  • єдність виховних впливів сім’ї і закладу дошкільної освіти;
  • наступність і перспективність між дошкільною та початковою загальною освітою;
  • особистісно-орієнтований підхід до розвитку особистості дитини;
  • демократизація та гуманізація педагогічного процесу;
  • відповідність змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти особливостям розвитку та стану здоров’я дитини дошкільного віку.

Відповідно до Базового компонента дошкільної освіти цінностями дошкільної освіти є:

  • визнання самоцінності дошкільного дитинства, його потенціалу та особливої ролі в розвитку особистості;
  • щасливе проживання дитиною дошкільного дитинства як передумова її повноцінного розвитку та подальшої самореалізації у житті;
  • повага до дитини, особливостей її розвитку та індивідуального досвіду;
  • зміцнення фізичного, психічного та соціального здоров’я дитини;
  • цінувати життя і благополуччя як вміння плекати, підтримувати та створювати сприятливі умови для себе та інших у безпечному середовищі в природному, предметному та соціальному оточенні;
  • розвиток творчих задатків, здібностей, талантів дітей;
  • збереження традицій національного досвіду сімейного та суспільного виховання для збагачення культурного потенціалу взаємодії між поколіннями.

Базові принципи реалізації Базового компонента дошкільної освіти і є загальними демократичними принципами суспільного життя. А саме такі:

  • демократичність:(формування засад демократичного суспільства, де кожен / кожна можуть бути почутими, мають право на самовираження та активну участь;
  • рівний доступ до якісної дошкільної освіти кожній дитини, освіти без дискримінації за будь-якими ознаками;
  • забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору (основи соціальної, екологічної та економічної свідомості, відповідальності за власні дії та їх наслідки для довкілля);
  • міжвідомча взаємодія: співпраця закладів освіти з психологічною, соціальною та медичною службами;
  • державно-громадське та державно-приватне партнерство в організації та управлінні дошкільною освітою;
  • соціально-педагогічне партнерство громади та всіх учасників освітнього процесу: засновників закладів освіти, батьків або осіб, які їх замінюють, керівників та працівників закладів дошкільної освіти, фахівців, що надають освітні послуги дітям дошкільного віку, інших фахівців.

Про ключові показники якості дошкільної освіти читайте в посібнику, створеному за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ).

Які мета та завдання діяльності
Які принципи діяльності
Яким має бути освітнє середовище