Налагоджена внутрішня система забезпечення якості освіти = зразковий заклад освіти

Шановні директори закладів дошкільної освіти!

Створити внутрішню систему забезпечення якості освіти (далі — внутрішня система) — нова для вас справа. Хоча колективи ваших закладів дошкільної освіти завжди прагнули якісно виконувати всі завдання, досягати мети. Впевнені у цьому на 100%.

Ви вже ознайомилися з методичними рекомендаціями Державної служби якості освіти України щодо формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затвердженими наказом від 30.11.2020 № 01-11/71. Їх розробили, щоб допомогти вам і педагогам ваших закладів організувати роботу з визначення політики забезпечення якості освітньої діяльності та формування внутрішньої системи. Тож уже уявляєте процес побудови внутрішньої системи, як змоделювати образ майбутнього зразкового закладу і почати діяти. Ви не будете самотніми на цьому шляху. Пройти його допоможе порадник «Як створити внутрішню систему забезпечення якості освіти» (далі — порадник). Розробила його наша робоча група.

Порадник містить три розділи. Перший — про внутрішню систему, її моделі та алгоритми дій керівника.

Із другого розділу дізнаєтеся, яким має бути зразковий заклад дошкільної освіти. Ознайомтеся з порадами, які підготували члени робочої групи та працівники Державної служби якості освіти України. Вони допоможуть вам візуалізувати той зразковий заклад дошкільної освіти, визначитися до чого прагнути, або ж упевнитеся, що ваш заклад уже зразковий. Якою б не була ваша відповідь, без створення та розбудови внутрішньої системи не обійтися жодному закладу. Адже зразковий той заклад дошкільної освіти, в якому налагоджено внутрішню систему.

Третій розділ містить поради щодо самооцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів у закладі. Дізнаєтеся, як його провести, про методи збору інформації, документальний супровід за критеріями кожного з чотирьох напрямів оцінювання діяльності закладу.

Створюючи порадник, робоча група прагнула дати вам менше теорії, більше практики: порад та рекомендацій, прикладів документів, публікацій з теми. Знаємо, що кожен заклад освіти піде своїм шляхом, обере ту модель створення внутрішньої системи, яка буде корисною саме для нього, з урахуванням специфіки діяльності закладу. Адже кожен заклад — унікальний!

І насамкінець. Робоча група у назві невипадково використала термін «порадник». Він передбачає, що у пораднику немає вказівок чи наказів, а є поради від практиків. На основі порадника ви можете створити свій, додавши до нього унікальні практики з того чи того напряму діяльності вашого закладу. Не тримайте ваш досвід при собі, а діліться ним з іншими, адже він цінний.

Робоча група також поставила собі за мету щороку переглядати порадник, за потреби вносити зміни до нього, доповнювати найкращими практиками. Переконані, що через кілька років матимемо добірку перспективного досвіду роботи закладів дошкільної освіти з питань створення внутрішньої системи.

З повагою і любов’ю до вас члени робочої групи:

Ольга Байєр, Оксана Болотова, Валентина Бобир, Алла Бондар, Юрій Вергун, Руслан Гурак, Наталія Ковальчук, Оксана Корнєєва, Вікторія Курочка, Олена Лабунська, Оксана Левчук, Світлана Лисяна, Діана Марковська, Світлана Нерянова, Олена Овадюк, Ніна Омельяненко, Світлана Остапчук, Ірина Романюк, Романія Семанюк, Олена Токар, Ірина Туник, Олена Черешнюк, Олена Швачова, Кристина Шевич, Галина Шиманська, Людмила Шульга.

Порадник — результат державно-приватно-громадського партнерства
Налагоджена внутрішня система забезпечення якості освіти = зразковий заклад освіти
Головна мета освітньої діяльності закладу — усебічний розвиток людини