4
Квітень 2025року
слово редактора

Як знайти ритм, у якому є місце для роботи, для себе і для «Практики управління»

Усе тече, усе змінюється… Не встигла я опанувати мистецтво балансу між робочим й особистим (work-life balance), як йому на зміну прийшов підхід інтеграції роботи в життя (work-life blend). Work-life blend — це спроба не розділяти життя й роботу, а поєднувати ці дві сфери так, як вам комфортно. «Та я вже це роблю!» — усвідомила я, пишучи цей текст о 19:00. Якби керувалася work-life balance, то мала б встигнути з текстом до 18:00, потім вимкнути ноутбук і відпочивати. Але ж мозок не вимикається за розкладом, і наші продуктивні години можуть взагалі не збігатися зі звичним робочим графіком. Work-life blend працює й у зворотному напрямку: якщо мені треба в робочий час відвідати лікаря, то я зможу присвятити цьому час, адже зав­дання виконала звечора.

За першим усвідомленням було друге — «Практика управління дошкільним закладом» ідеально вписується в концепцію work-life blend. Покажу це на прикладі квітневого номера журналу, який ви зараз гортаєте. Дізнатися про зміни та новації в законодавстві зможете за сніданком; опанувати інструкцію, як звільнити працівника за власним бажанням, чи діз­натися відповіді на 12 запитань про нові норми штатних нормативів для ЗДО — дорогою на роботу; скачати шпаргалку про види та розміри надбавок, доплат і винагород, які мають право встановлювати засновники та керівники — поки кавуєте з колегами; навчитися організовувати роботу з документами на Google Диску — на вихідних.

Крім переваг, у нового підходу є недоліки, зокрема ризик працювати весь час. Тому слід памʼятати, що work-life blend — не про цілодобову роботу, а про те, як знайти комфортний ритм, у якому є місце і для роботи, і для себе. Ну і для журналу «Практика управління дошкільним закладом», бо з ним роботи стає менше, а часу для себе більше. Тож залишайтеся з нами!

Діліться у віконці думками про work-life blend і спостереженнями, чи помічали за собою, що вже використовуєте цей підхід. Якщо так, то в яких саме ситуаціях.

0 символів із 1500

Вікторія Третяк,
головний редактор


Бех Іван— директор Інституту проблем виховання НАПН України, д­-р психол. наук Панасюк Тамара— експерт із питань освіти, м. Київ
Єресько Олег — експерт із питань освіти, канд. пед. наук, м. Київ Салацька Алла— головний спеціаліст відділу загальної середньої та дошкільної освіти управління освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації
Малюкова Інна — директор Українського інституту інформаційних технологій в освіті Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
Третяк Вікторія — головний редактор журналу «Практика управління дошкільним закладом»
Омельяненко Ніна— експерт із питань освіти, голова ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти», м. Київ


Боровська Олена — завідувач дошкільного навчального закладу № 11, м. Чорноморськ, Одеська обл. Овчинникова Анжела— завідувач дошкільного навчального закладу № 378, м. Київ
Дуброва Наталія— провідний фахівець з охорони праці та безпеки життєдіяльності Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України



Практика управління дошкільним закладом
Видається за інформаційної підтримки Міністерства освіти і науки України, Державної служби якості освіти України 
0 44 586 56 06 
0 800 21 20 12
oplatforma.com.ua 
Головний редактор, 
відповідальний за випуск 

Вікторія Третяк  
[email protected]
Редактори 
Ганна Мозирко, Олена Філоненко 
Редакція не несе відповідальності за зміст рекламних матеріалів. Позиція редакції може не збігатися з позицією автора.  
Передрук матеріалів журналу «Практика управління дошкільним закладом», будь-яке їх цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу Видавця. 
Журнал розповсюджується лише за передплатою, яку можна оформити в редакції. 

© Цифрове видавництво Експертус, 2025

Київ
2025

Перейти в зміст номера

№ 4, 2025
Квітень квітує: скачайте календарі-шпалери